Permalänk
Medlem

Hyfsad lur

Kollar om någon har en hyfsad lur till salu.
Söker främst OnePlus eller Pixel, inte omöjlig på andra märken förutom Samsung, den får ni behålla.

Behöver ingen värsting då jag tänkt köpa mig en Pixel 9.

Riktpris, ptjaaaa får man något under 3000? Kom med förslag och prisidé så löser vi något om telefonen är vettig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

varför skulle man vilja ha oneplus men inte samsung? (ursäkta om lite off-topic, svara inte ifall du inte vill att annonstråden fylls upp av det)

Permalänk
Medlem

OBS: Jag är inte OP, men jag eftersom jag själv har ögonen öppna efter en begagnad Pixel, OnePlus (eller möjligtvis Fairphone) måste jag chansa och se om jag och OP tänker likadant.

Därför att Samsungs version av Android är så otroligt fyllt av ]BLOAT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

varför skulle man vilja ha oneplus men inte samsung? (ursäkta om lite off-topic, svara inte ifall du inte vill att annonstråden fylls upp av det)

Haft två Samsung privat och i typ tio år via jobbet, har en s21 nu. Ren dynga med allt skit de lagt in, onödigt trött telefon. Vet inte hur OnePlus är nu för tiden men mina tidigare jag haft har varit rena nog.

Skrivet av felplacrd:

OBS: Jag är inte OP, men jag eftersom jag själv har ögonen öppna efter en begagnad Pixel, OnePlus (eller möjligtvis Fairphone) måste jag chansa och se om jag och OP tänker likadant.

Därför att Samsungs version av Android är så otroligt fyllt av ]BLOAT.

Vi är på samma nivå, är Fairphone något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KikkiD:

Haft två Samsung privat och i typ tio år via jobbet, har en s21 nu. Ren dynga med allt skit de lagt in, onödigt trött telefon. Vet inte hur OnePlus är nu för tiden men mina tidigare jag haft har varit rena nog.
Vi är på samma nivå, är Fairphone något att ha?

Jag är rätt kräsen och har haft min OnePlus sedan 2017, tyvärr håller usb-porten på att dö. Känns inte motiverat att laga den (men jag har faktiskt bytt skärm på den en gång).

Mmmm, man får sitta och "inaktivera" en massa appar (för bara du fåtal kan avinstalleras). Så himla bakvänt jämfört med att bara installera det man faktiskt vill ha.

Jag hade den första Fairphone för ganska många år sen, så kan inte svära vid dem idag, men jag vill minnas att jag såg någon artikel om att de skulle ha relativt väl tilltagen supporttid.

Så gällande Fairphone är det nåt jag behövde kika närmare på igen om jag skulle ramla över en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Därför att Samsungs version av Android är så otroligt fyllt av ]BLOAT.

Skrivet av KikkiD:

Ren dynga med allt skit de lagt in, onödigt trött telefon. Vet inte hur OnePlus är nu för tiden men mina tidigare jag haft har varit rena nog.

Jag håller men om bloat på samsung, men jag hade själv oneplus innan och tyckte det var lika eller värre med bloat, samt sämre OS uppdateringar.

I alla fall, kan nog sälja en Oneplus Nord CE för typ 1500kr ifall det är intressant (en annan familjemedlem använder den nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Jag håller men om bloat på samsung, men jag hade själv oneplus innan och tyckte det var lika eller värre med bloat, samt sämre OS uppdateringar.

I alla fall, kan nog sälja en Oneplus Nord CE för typ 1500kr ifall det är intressant (en annan familjemedlem använder den nu).

OnePlus kanske har blivit sämre, var ett tag sedan jag hade en.

Första modellen? Hur gammal är den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KikkiD:

OnePlus kanske har blivit sämre, var ett tag sedan jag hade en.

Första modellen? Hur gammal är den?

Jag skrev på telefonen igår så jag vet inte hur tydlig jag var.

Fairphone, den köpte jag i början på 2014. Jag vill minnas att jag var nöjd, som sagt. (Men väldigt länge sen så kanske inte så mycket värde i den kommentaren).
Min nuvarande OnePlus 5 som jag vill byta har jag haft sedan 2017. Lätt bästa hitills (inklusive de "sekundära" telefoner jag rootat och kört LineageOS på -- Jag vill inte roota min primära telefon).

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad