nackademin eller IT-högskolan? Stockholm

Permalänk

nackademin eller IT-högskolan? Stockholm

Som rubrik lyder, någon som har/ska gå någon av skolorna ovan, vilken är mest seriös? Vad hade ni valt?

Permalänk
Medlem

Jag läser en IT utbildning på Nackademin. Jag tycker att utbildningen har varit bra än så länge dock så kan jag bara prata om just min utbildning då Nackademin hyr in konsulter i de allra flesta kurserna så kvaliteten på lärare kanske skiljer sig. Utbildningsansvariga för min utbildning tycker jag är super, tar emot kritik och åsikter om vad som skulle kunna förbättras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazikeen007:

Som rubrik lyder, någon som har/ska gå någon av skolorna ovan, vilken är mest seriös? Vad hade ni valt?

Låter extremt oseriöst att kalla sig "IT-högskolan" när man inte är en högskola.

Permalänk
Skrivet av Iskra:

Låter extremt oseriöst att kalla sig "IT-högskolan" när man inte är en högskola.

Yrkeshögskola. När jag var yngre var jag mycket emot att vissa kallade sig för ingenjör efter 2år YH som mest är praktik.

Min uppfattning kring de flesta grundläggande IT-utbildningar på populära lärosätten är att de är ungefär snarlika. Visst kan vissa ha otur och få bättre eller sämre lärare, men de kommer och går. Det viktiga är att vad man själv gör och bara för att skolan inte går igenom en del så är det ej olagligt att lära sig det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Yrkeshögskola. När jag var yngre var jag mycket emot att vissa kallade sig för ingenjör efter 2år YH som mest är praktik.

Min uppfattning kring de flesta grundläggande IT-utbildningar på populära lärosätten är att de är ungefär snarlika. Visst kan vissa ha otur och få bättre eller sämre lärare, men de kommer och går. Det viktiga är att vad man själv gör och bara för att skolan inte går igenom en del så är det ej olagligt att lära sig det själv.

Ingenjör är väl en sak, det handlar ju mer om vad man arbetar med och gymnasieingenjör har ju funnits länge.

Men högskola är en specifik utbildningsform där man får högskolepoäng och möjlighet att ta ut vissa typer av examen. Att kalla YH för högskola utan att använda förledet "yrkes" är vilseledande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |