Permalänk
Medlem

Hur flytta dator?

Nu behöver jag lite hjälp här. Det är nämligen som så att jag nyligen flyttat ner till Stockholm från Umeå. Eftersom att jag tog tåget, och flyttade in i en möblerad lägenhet, bestämde jag mig för att endast ta med min laptop i flytten, och lämna min stationära dator hemma. Nu på senare tid har jag dock upptäckt att min laptop är lite för seg för att kunna redigera film och jobba med after effects med, vilket är något jag i princip måste kunna göra.

Så, min fråga är, hur fan ska jag bära mig åt för att få hit den? Att sticka upp till Umeå och köra bil ner är väl en möjlighet, men på tok för dyrt och tidskrävande. Mina föräldrar har ingen lust att göra en sån bilresa bara för en sån grej, och jag känner ingen som jag vet ska ner med bil inom en snar framtid.

Givetvis kan jag vänta och hoppas att någon jag känner ska köra ner någon gång i sommar, men det är absolut inget att räkna med.

Kan man typ posta den på något sätt? Eller ja, hur ska man bära sig åt? Jag är arbetslös för tillfället, så jag har inte lust att betala några större summor.

Tips?

Permalänk
Permalänk

Ta ett nattåg med liggvagn från Umeå till Stockholm? Jag har åkt från Söderhamn till Jönköping 4 gånger med chassi, crt-skärm och stor väska med tåg. Det fungerar ypperligt.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mordecaien
Bussgods

Exakt min tanke. Det är ju klockrent i sådana sammanhang. Jag skickade min dator via bussgods en bra bit längre än så, från Växjö till norr om Luleå.

Visa signatur

MacBook Air