Mozilla Firefox 3 är nära

Permalänk
Melding Plague

Mozilla Firefox 3 är nära

Webbläsaren Firefox från Mozilla har skapat mycket uppståndelse då den på allvar lyckats utmana Microsoft Internet Explorer. Utvecklingen av version tre av webbläsaren pågår för fullt och inatt blev den första releasekandidaten tillgänglig för allmänheten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skön!, använt 3.05b betan och fotbollskanalen.se funkade inte, hoppas på förbättring (i-lands problem )

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

La precis in den, verkarn ännu trevligare än beta 5. enda jag saknar är att mina gamla plugins inte funkar än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
La precis in den, verkarn ännu trevligare än beta 5. enda jag saknar är att mina gamla plugins inte funkar än

Jo, samma här

Visa signatur

Yay!

Permalänk

naaaaaaaaajs!!!!!!!!!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

ladas ner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
La precis in den, verkarn ännu trevligare än beta 5. enda jag saknar är att mina gamla plugins inte funkar än

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6543

Installera den så funkar alla plugins som inte stödjer ff3.0 ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Firefox är mycket snabbare än IE, perfekt för min gamla sega dator

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

kör Firefox 3 redan via Ubuntu på en gammalt laptop Super bra!!!!
men den stödja inte foxmarks (just nu)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6543

Installera den så funkar alla plugins som inte stödjer ff3.0 ännu.

Nä. Det finns en anledning att man sätter en maxversion på extensions. Och det är att man inte kan veta om extensionen kommer fungera i framtida versioner. Det den extensionen gör är att gå runt den checken. Och visst kan det fungera men det finns verkligen inget som garanterar att det gör det.

Permalänk
Medlem

Kört Firefox 3 både i linux och Windows och jag gillar det ej, så jag kommer fortsätta med 2.0

Permalänk
Medlem

jag gillar verkligen inte den nya historiken.... jag vill ha lång lista med många siter jag besökt och små korta entries... inte få stora bloatad onödigt, ej scrollbar historik lista...

Permalänk
Medlem

Kul att Firefox fortsätter att tuffa på.

Dock så håller jag mig till Opera.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

trevligt nu har man de installerat

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6543

Installera den så funkar alla plugins som inte stödjer ff3.0 ännu.

använd inte det. testade, och allt blev helt mongo.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig använda Mozilla Firefox.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Vissa saker gillar jag inte alls, som den nya framåt/bakåt grejen och lite andra småsaker.

Det är lite irriterande faktiskt, får se om jag uppgraderar på riktigt när den släpps på riktigt...

Permalänk
Medlem

Har haft FF RC1 sen i onsdags och är bara nöjd med den.

Några av mina tillägg blev avaktiverade men det fixar man ju lätt genom att stänga av extension compability check, varning fungerar tillägg inte kan man få problem så gör en backup av "%appdata%\Mozilla" innan. För mig var det inga problem då jag kör med så få tillägg som möjligt dvs de viktigaste: Adblock Plus, CustomizeGoogle och Greasemonkey.

http://articles.bluishcoder.co.nz/article/disable-firefox-ext...

Permalänk
Medlem

Vad heter teamat de har på bilden med swec där?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Vissa saker gillar jag inte alls, som den nya framåt/bakåt grejen och lite andra småsaker.

Tyckte jag med... men efter att använt FF3.0 nu sen beta 5 så har jag ändrat mig. Gamla ser trist och jobbig ut, funktionen är även bättre då back är grymt mycket större.

Likadant med nya adressfältet, först tyckte jag bara det såg fult och onödigt ut. Medans nu kan jag inte undvara den funktionen. Helt klart snabbast sättet att söka igenom history eller bookmarks.

Permalänk
Medlem

Gillar den än så länge. Inte gått igenom så jädra noga men det är ju en hel del "snyggheter" som lagts in. :>

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Har inte upplevt några problem med den. Har blivit mkt snyggare imo. Firefox <3

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
jag gillar verkligen inte den nya historiken.... jag vill ha lång lista med många siter jag besökt och små korta entries... inte få stora bloatad onödigt, ej scrollbar historik lista...

Håller med, tycker också det är störigt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Längtar tills den kommer ut. Hoppas att alla snygga teman och plugins som finns kommer att uppdateras också. Gillar inte standardtemat så mycket, men nya Firefox drar mycket mindre minne för mig. Gillar inte heller det nya sättet att visa historiken, som tidigare nämnts i tråden. Är det någon som vet var inställningen för att ändra tillbaka till det gamla utseendet finns? Borde väl ligga någonstans i about:config?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Håller med, tycker också det är störigt.

Man kan installera Oldbar

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227

Via about:config > browser.urlbar.maxRichResults så kan man ändra antalet

Kör en specialversion av foxen men addonet funkar nog även för RC1

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
använd inte det. testade, och allt blev helt mongo.

Mina addons funkar. Inget mongo här inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
använd inte det. testade, och allt blev helt mongo.

Jaha? jag har då använt den sen jag installerade FF3.0 Beta 4 och har aldrig haft nått problem, allt funkar fortfarande fint.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Härligt. Ska bli gött att uppdatera till 3 när den är klar. Funkar bara noscript med så förtränger jag allt vad Safari och IE7 heter.

Permalänk

Beta 5 har varit en trevlig bekantskap så jag väntar med spänning på den färdiga produkten. FF3 är otroligt mycket bättre än FF2 vill jag påstå då den senare drogs med en hel del problem med minnesläckage på mina burkar.

Trist att behöva vänta på att alla plugins får stöd bara.