Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Aquix:

VArt har du köpt ditt quick fire ?

Fick det igenom en annons på forumet när en kille ville byta lite tangentbord. Då jag har massa andra tangentbord så hittade han ett han ville ha, så jag bytte med honom. Men det finns ju i princip varje internetbutik i dagsläget så det är ju inte direkt svårt att hitta.

Nu till något helt offtopic.

Jag har fixat mitt quickfire med doubleshots från cherry och jag har lackat om det, tycker själv det blev sjukt snyggt. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Om man har en känslig flickvänn hemma så gnäller på allt som klickar är det helt uteslutet med mekaniskt tangentbord då? Sett att det finns små "plast dämpare" man kan skaffa, hjälper dem?

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bomiis:

Om man har en känslig flickvänn hemma så gnäller på allt som klickar är det helt uteslutet med mekaniskt tangentbord då? Sett att det finns små "plast dämpare" man kan skaffa, hjälper dem?

De hjälper, men ska du ha så tyst som möjligt så köp ett tangentbord med svarta switchar, det smattrar mest när du drar fingararna mellan tangenterna som på vilket tangentbord som helst.

Permalänk
Medlem

Nämen nicke då.. Kanske skulle låta mig fixa handledsstöden så fixar du min lackering?
TROLOL

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Nämen nicke då.. Kanske skulle låta mig fixa handledsstöden så fixar du min lackering?
TROLOL
http://i.imgur.com/taqnN.jpg

Haha
Själv kör man med 8mm plåt från kompisens jobb, tog ~5min att plocka fram och kapa i exakt samma längd som tangentbordet. Sedan skicka iväg till sprutlackering mot lite fikabröd , det blev en sjuk finish! Får se hur det blir under vintern, är rädd att man kommer frysa om handlederna

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fick det igenom en annons på forumet när en kille ville byta lite tangentbord. Då jag har massa andra tangentbord så hittade han ett han ville ha, så jag bytte med honom. Men det finns ju i princip varje internetbutik i dagsläget så det är ju inte direkt svårt att hitta.

Nu till något helt offtopic.

Jag har fixat mitt quickfire med doubleshots från cherry och jag har lackat om det, tycker själv det blev sjukt snyggt. Vad tycker ni?

http://i.imgur.com/nML4a.jpg

http://i.imgur.com/8hg5F.jpg

http://i.imgur.com/tmUHf.jpg

http://i.imgur.com/UAJZx.jpg

Skitsnyggt, du får inte glömma att lägga upp nya bilder om du gör något mer med något av dina tangentbord

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Har en enkel fråga här.

Har spenderat de senaste kvällarna med att läsa om olika mekaniska tangentbord och har äntligen kommit någonvart.
Har bestämt mig för Cherry Brown då jag mest spelar men även vill känna av "klicket". Endast testat röda och gillade dom inte nämnvärt.

Hade bestämt mig för Tesoro Durandal G1NL då det låg i rätt pris för vad jag ville ha med bakgrundsbelysning. CDON's 25% rabatt gör ju inte saken sämre.

Dock har jag läst och hört en massa bra om Ducky Shine med bruna brytare och sitter redo att klicka på beställa knappen men vill ha en sista check med nån av er.

Är Ducky's värt 1500 kontra 750 för Tesoro't?
Stämmer det att Ducky's inte har ett handledsstöd och hur pass bra funkar det utan?
Andra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas N:

Har en enkel fråga här.

Har spenderat de senaste kvällarna med att läsa om olika mekaniska tangentbord och har äntligen kommit någonvart.
Har bestämt mig för Cherry Brown då jag mest spelar men även vill känna av "klicket". Endast testat röda och gillade dom inte nämnvärt.

Hade bestämt mig för Tesoro Durandal G1NL då det låg i rätt pris för vad jag ville ha med bakgrundsbelysning. CDON's 25% rabatt gör ju inte saken sämre.

Dock har jag läst och hört en massa bra om Ducky Shine med bruna brytare och sitter redo att klicka på beställa knappen men vill ha en sista check med nån av er.

Är Ducky's värt 1500 kontra 750 för Tesoro't?
Stämmer det att Ducky's inte har ett handledsstöd och hur pass bra funkar det utan?
Andra tips!

Utan att ha testat Tesoros tangentbord utan endast som ägare av Ducky Shine (Brown) i 2 dagar vågar jag åtminstone säga att Ducky-tangentbordet är värt varenda krona. Det har en sån otroligt trevlig byggkänsla utan massa krimskrams och är förjävla skönt att skriva på. LED-belysningen är lysande! Lite högt kan det nog vara om du sen tidigare är van vid att köra med handledsskydd, men jag som inte hade det innan klarar mig fint utan med detta.

Du betalar för vad du får i detta fallet.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk

Har verkligen förstått att Ducky t-bordet är grymt.
Kan dock inte låta bli att titta åt Tesoro då det är samma t-bord som MK-85 som verkar omtyckt.

Någon som har mer omdömen? Ska snålheten bidra visheten?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Mig veterligen så är det stabilisatorerna som ryker först på ett tangentbord. MK-85 och Ducky har samma pricip på stabilisatorerna, bara det att de som sitter på Qpads tangentbord är snålare gjorda. Annars kommer nog känslan i tangentborden vara precis den samma.

Så jag tror inte du har något att oroa dig över om du köper tesoro tangentbordet istället för duckyt, kör på det om du inte vill lägga allt för mkt pengar på ett tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Haha
Själv kör man med 8mm plåt från kompisens jobb, tog ~5min att plocka fram och kapa i exakt samma längd som tangentbordet. Sedan skicka iväg till sprutlackering mot lite fikabröd , det blev en sjuk finish! Får se hur det blir under vintern, är rädd att man kommer frysa om handlederna

Snaska upp bild då fö-faaan :D!!!!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Fantastisk guide! Bra jobbat!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Om man ska beställa oringar till sitt tagentbord från wasd?

vilka ska man välja? ska ha dom till ducky shine. och vill ha så skönt som möjligt och tyst.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tossitoker12:

Om man ska beställa oringar till sitt tagentbord från wasd?

vilka ska man välja? ska ha dom till ducky shine. och vill ha så skönt som möjligt och tyst.

Ju tjockare ju tystare, vilket tangentbord du har spelar ingen roll. Det som spelar lite mer roll är vilka switchar du har, själv tyckte jag o-ringar blev konstigt som fasen till svarta och röda switchar medan de fungerade som de skulle till bruna/blå.

På svarta/röda så missade jag trycka ner vissa tangenter med oringarna, och det blev allmänt skumt när man hade kortare slaglängd på tangenterna.

Permalänk

aha, äch då får tjejen stå ut.

Det kan ju inte låta så jädra högt att man inte kan kolla på tv i samma rum ?
Sitter på ett Logitech Illuminated nu och det för ju inte mycket ljud av sig direkt.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tossitoker12:

aha, äch då får tjejen stå ut.

Det kan ju inte låta så jädra högt att man inte kan kolla på tv i samma rum ?
Sitter på ett Logitech Illuminated nu och det för ju inte mycket ljud av sig direkt.

Det låter ungefär som ett gammalt vanligt membrantangentbord. Men om du inte bottnar tangenterna så låter det inte mkt alls, det är ju som sagt när man bottnar det låter. Så jag skulle rekommendera dig ett tangentbord med antingen clear switchar eller svarta switchar, det kommer låta absolut minst.

Har även kommit fram till att svarta är grymt sköna att skriva med om man inte bottnar dom, man flyter med fingrarna på tangenterna.. Så när man väl fått in känslan tycker jag svarta helt klart är riktigt sköna att skriva med. Annars går det nog att få tag på tangentbord med clear switchar från utlandet, clears är som bruna fast med starkare taktil feedback och lite starkare fjäder, med andra ord bottnar du dem inte lika lätt och du får taktil feedback.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har fipplat lite med ett Tt Esports MEKA som jag köpte för 399kr på kjell.com.

Tangentbordet i sig är riktigt bra byggt med cherry stabilisatorer, sedan att det är litet som ett tangentbord utan numpad gör ju inte saken sämre. Den enda nackdelen är att de tryckt ihop högershift lite och flyttat på "-" knappen. Men överlag så älskar jag faktiskt tangentbordet då jag alltid velat ha tangentbord utan numpad pga storleken, och detta är lika stort som ett tenkeyless utan allt för stor förändringar i layouten.

Och så bjuder vi la på en bild på tangentbordet med Cherry Doubleshot keycaps (fattas en del tangenter då layouten inte är 100% ISO, men det ska fixas via WASDkeyboards.com).

Permalänk
Medlem

Ett mycket vackert tangentbord. Dock så skulle jag inte klara av att ha piltangenterna så tätt inpå.
För mig funkar bara ett fullstort eller tenkeyless. Jag vill inte behöva se efter var jag sätter händerna.

Permalänk
Medlem

Såg ut som ett vettigt tangentbord:D
Man kanske får släpa sig till Kjell o Co o knappa lite på det snart.
Entf är det deleteknappen?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av PerZerk:

Ett mycket vackert tangentbord. Dock så skulle jag inte klara av att ha piltangenterna så tätt inpå.
För mig funkar bara ett fullstort eller tenkeyless. Jag vill inte behöva se efter var jag sätter händerna.

Det behöver man inte efter några timmars nötande. Allt är ju en vanesak, kanske blir lite jobbigare om man jobbar med datorer och har ett annat tangentbord på jobbet. Men det är ju ganska lättlöst..

Skrivet av NiQ3:

Såg ut som ett vettigt tangentbord:D
Man kanske får släpa sig till Kjell o Co o knappa lite på det snart.
Entf är det deleteknappen?

Entf är deleteknappen ja.
Och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd med det. Det var länge sen jag inte bytte mellan mina tangentbord minst tre gånger per kväll för att jag inte var riktigt nöjd med något av dem. Nu har jag detta tangentbord sen jag fick det, har inte ens tittat på mitt quickfire eller mitt G80-1800 sen dess.

Permalänk

Hej!
Finns det någon bra svensk sida där man kan köpa keycaps?

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Hej!
Finns det någon bra svensk sida där man kan köpa keycaps?

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1125040-c...

Permalänk

tack!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Någon som har testat noppoo choc mini och vet hur det är samt står sig till de andra tangentborden?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Langeman:

Någon som har testat noppoo choc mini och vet hur det är samt står sig till de andra tangentborden?

Jag har ägt det men gillar det inte alls tyvärr, men det är ju ytterst personligt. Jag tyckte att ramen var lite för hög på tangentbordet så det blev konstigt när man skrev, även med handledsstöd.

Men som sagt så är det ju ytterst personligt, själva tangentbordet i sig är riktigt bra byggt och det är många världen över som älskar det, så det är verkligen inte ett dåligt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag har ägt det men gillar det inte alls tyvärr, men det är ju ytterst personligt. Jag tyckte att ramen var lite för hög på tangentbordet så det blev konstigt när man skrev, även med handledsstöd.

Men som sagt så är det ju ytterst personligt, själva tangentbordet i sig är riktigt bra byggt och det är många världen över som älskar det, så det är verkligen inte ett dåligt tangentbord.

Ok,ok. då vet jag. Hur va storleken på det samt sättet de har arangerat tangenterna då det är lite mindre än de andra tangentborden utan numpad? Får bli att köpa det å testa det hemma, enda sättet att få vet hur det är egentligen. Då jag inte känner någon som har det.
Men tack iaf för infon. Som du sa så är det högst personligt om man gillar det eller ej men vet nu iaf att den är av bra kvalitet.

Har bara hittat den på ebay gissar då på att det är där man får köpa den ifrån?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Langeman:

Ok,ok. då vet jag. Hur va storleken på det samt sättet de har arangerat tangenterna då det är lite mindre än de andra tangentborden utan numpad? Får bli att köpa det å testa det hemma, enda sättet att få vet hur det är egentligen. Då jag inte känner någon som har det.
Men tack iaf för infon. Som du sa så är det högst personligt om man gillar det eller ej men vet nu iaf att den är av bra kvalitet.

Har bara hittat den på ebay gissar då på att det är där man får köpa den ifrån?

De har löst det på ett riktigt bra sätt, de har inte ändrat på layouten så att man skriver fel eller så, där man skriver är tangenterna precis som på fullstora tangentbord. Med andra ord är det bara de knappar man inte använder speciellt ofta som man måste lära om sig.

Shift och space är ju som du säkert sett på bilder mindre än standard, men jag märkte inte av detta alls då shift och space satt precis där jag brukar trycka på fullstora tangentbord.

Det är Ebay som gäller. Har för mig att det finns ett företag som har "Shipped from france" som watermark på sina bilder, därifrån skulle jag ta om jag var dig, för då slipper du otäck tull och du får antagligen tangentbordet mycket snabbare. Men själva tangentbordet blir ju lite dyrare om du tar det från den sidan, men å andra sidan så slipper du ju tull, så jag tror det går jämnt ut, plus att du får tangentbordet snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

De har löst det på ett riktigt bra sätt, de har inte ändrat på layouten så att man skriver fel eller så, där man skriver är tangenterna precis som på fullstora tangentbord. Med andra ord är det bara de knappar man inte använder speciellt ofta som man måste lära om sig.

Shift och space är ju som du säkert sett på bilder mindre än standard, men jag märkte inte av detta alls då shift och space satt precis där jag brukar trycka på fullstora tangentbord.

Det är Ebay som gäller. Har för mig att det finns ett företag som har "Shipped from france" som watermark på sina bilder, därifrån skulle jag ta om jag var dig, för då slipper du otäck tull och du får antagligen tangentbordet mycket snabbare. Men själva tangentbordet blir ju lite dyrare om du tar det från den sidan, men å andra sidan så slipper du ju tull, så jag tror det går jämnt ut, plus att du får tangentbordet snabbare.

Låter bra att höra att det inte är några större skillnader annars får man vänja sig om jag skulle störa mig på space och shift.

Skall försöka hitta de på ebay, med shipped from france och försöka beställa asap.

Tack för hjälpen!

EDIT: Hittade inte några som hade "shipped from france" som watermark på deras bilder som jag hittade på Ebay. Eller är det jag som är blind och missar dom totalt?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga om mk-50. Är det möjligt att byta ut samtliga tangenter om man skulle vilja ha några andra tangenter istället för de som sitter på?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av PerZerk:

Jag har en fråga om mk-50. Är det möjligt att byta ut samtliga tangenter om man skulle vilja ha några andra tangenter istället för de som sitter på?

Det ska gå, tangentbordet är standard ISO.
Värt att tänka på om du har tänkt att ha kvar några av de standard capsen man får med är att profilen är högre på Qpad's caps.

En annan sak som är värd att tänka på är att stabilisatorerna är sköra som farmors lårben på dessa tangentbord, så var försiktig när du tar loss de större tangenterna med stabilisatorer.