Antalet utpressningsbrev till fildelare kan minska med 70 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterSaiZo:

Skaffade själv Disney+ för 1 år à 890:-
Sen när man väl fick den, hade de något tillägg på runt 250:-, om man vill se bio aktuella filmer streamade direkt på sin TV.

Giriga människor överallt.

Samma här, så hade kidsen hittat typ Raja och den sista draken för ett par, tre månader sen.
Svaret blev ju - sorry kids - ni får se den 4 juni (eller när dom nu släppte på det)
Så satans surt egentligen, här drar dom in bra mycket mer per månad än vad dom annars hade tjänat på att sälja dvd/bluray/uhd så ska dom ändå trilskas med extra avgifter.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har youtube premium och amazon prime, subbar till netflix vid någon särskild release, det går inte på mer än 200, mycket bättre än traditionella kanalerna man la 600:- för i månaden som också pepprade med reklam, med bindningstid!

Problemet är att utbuden stadigt minskat för varje tjänst då man drar sitt innehåll och flyttar det till sin egna.

Att man för några år sedan klarade sig fantastiskt bra på Netflix och HBO, så krävs nu Netflix, HBO, Amazon Prime Video, Viaplay, Discovery Plus, ComHem Plus, Disney plus etc för att du ska uppnå samma utbud som fanns för bara några år sedan. Det jag är *trött* på är att det är ingen som reflekterar över konsekvenserna av att man delar upp och framförallt lägger in en större mängd reklam på redan betalade tjänster som exempelvis Telia Play (som dessutom jag är påtvingad via hyran). Jag fildelar inte själv sedan många år tillbaka, men för varje år som går så återgår man till "Kabeltv-modellen" som var hela grunden till att fildelning var så populärt. Släpp ett avsnitt per vecka för att dryga ut det, ge ett torrt utbud med 2-3 "Stora titlar" fyllt med massa B-sidestoff, och raka in pengar från ovetande konsumenter som är nöjda över hur smidigt det är.

Jag har inget emot att betala, men problemet ligger ofta i tjänster utbudet blir sämre allteftersom priset sjunker, och vad är då alternativet..?

Skrivet av Bengt-Arne:

Med den tanken så kan man ju fråga sig varför vi har en rättsapparat överhuvudtaget.

Påminner mig om människor som klagar på att det inte fungerar, som i nästa mening säger att det är ändå inte lönt att anmäla ett brott då inget kommer att hända.
Tyvärr så ser inte dessa personer att dom själva bidrar till den uppgivenhet dom upplever.

Det vet vi inte... Det enda det uttrycket ger i konsekvens, är gödning till att kunna klaga på att rättssystemet inte fungerar.
Inget jag vill vara del av!

Visst systemet kanske inte är perfekt, inget är. Men i internationella mått så är vårt ett av dom bättre..

Blev besvarat i inlägg ovan av @Ryssfemma

För att förtydliga, inlägget jag skrev ovan är för att man ofta ger sinnessjuka böter till Bosse som delar en Beckfilm till några vänner, samtidigt som större företag får härja fritt bland IP-adresser och skicka gråa kravbrev utan konsekvenser. Där finns mycket arbete kvar innan man kan tycka att man uppnått en bra nivå.

Det jag är trött på handlar inte om att fildelare ska få härja fritt, det skall dem inte, de ska precis som övriga buset jagas, det som jag är trött på är att man skickar personuppgifter över Atlanten för att man tycker att en ensam fildelare kostar företaget en förmögenhet, när man egentligen inte har några siffror som är baserade på annat än en okvalificerad gissning.
Jag måste få klaga för det finns inget jag som enskild individ kan göra. Jag kan inte säga till Telia att sluta skicka mina personuppgifter till företag för att dem begär ut det, det har jag helt enkelt inte rätten till att göra, då jag använder deras tjänster.

När man är låst i en bostadsbrist, i en hyresrätt, där jag inte har något val än att betala skyhöga summor för nätverk (som jag måste ha för att kunna genomföra mina studier), för att därefter krävas betala en avgift på 119kr per månad för att få tillgång till TV-kanaler jag inte vill ha, då är det lätt att man blir trött.

Visa signatur

Krusidullen är stulen