Sony vill inte dela Playstation 6-detaljer med Activision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Jag hoppas det också. Jag har aldrig förstått varför folk ser Sony som världens bästa företag som aldrig gör fel, en orsak verkar i alla fall vara att Sony är ett mindre företag än Microsoft. Detta gör Microsoft onda per automatik och Sony till det lilla snälla företaget som bara vill alla väl.

Folk har kort minne, glömmer lätt.
Sony är /%¤&%¤.
Rootkit på musik CD-skivor någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Hoppas att de lyckas hindra det. Microsofts taktik har alltid varit att bygga monopol, att de köper upp spelstudior är ett klassiskt uttryck för detta.

För det första är det viktigt att notera att Microsoft inte har monopol inom spelindustrin. Det finns flera andra stora företag som konkurrerar på den globala spelmarknaden, inklusive Sony med PlayStation och Nintendo med sina konsoler. Monopol är när ett enda företag dominerar en marknad utan någon betydande konkurrens, och detta är inte fallet inom spelindustrin.

För det andra, med hänvisning till Microsofts förvärv av spelstudior, är det viktigt att skilja mellan att bygga monopol och att investera i och stödja spelutveckling. Microsoft har förvärvat flera spelstudior, som exempelvis Mojang (skaparna av Minecraft), Obsidian Entertainment, Double Fine Productions och många fler. Men detta är inte en taktik för att bygga monopol, utan snarare en strategi för att diversifiera sitt spelutbud och erbjuda unika spelupplevelser till sina användare.

Genom att förvärva spelstudior kan Microsoft erbjuda exklusiva titlar till sina plattformar, såsom Xbox, PC och även andra plattformer PS, Nintendo, vilket gynnar spelare och spelvärlden. Genom att ha ett brett utbud av spel och utvecklare kan Microsoft erbjuda mer mångsidiga och kreativa spelupplevelser till spelare över hela världen. Dessutom kan investeringar i spelstudior hjälpa till att främja innovation och tillväxt inom spelindustrin genom att ge utvecklare resurser och stöd för att förverkliga sina visioner.

Det är också värt att nämna att Microsoft har vidtagit åtgärder för att främja spelindustrins tillväxt som helhet. De har investerat i molnspelsteknologi med Azure-plattformen och har utvecklat tjänster som Xbox Game Pass, vilket ger spelare tillgång till en omfattande katalog av spel. Dessa initiativ visar Microsofts engagemang för att stödja spelare och spelvärlden genom att erbjuda innovativa och tillgängliga spelupplevelser.

Om köpet av Activision Blizzard inte genomförs skulle det vara en nackdel för spelarna/dig... Deras initiativ och investeringar visar att de i själva verket gynnar spelare och spelvärlden genom att erbjuda en bredare och mer varierad spelupplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Deras gpu funkar redan till arm, dom gjorde det tsm med Samsung, och med tanke på vilken flopp det va så är det inte så troligt.
Vad är det som dom gör för special menar du? För cpuerna till både ps5 och xbox (samma paket mer eller mindre bara att xbox har aningen större gpu del) finns på moderkort och går att köra Windows på utan några större problem.

Ända "speciella" med dessa är att det är gemensamt minne för cpu och gpu delen men det är samtidigt något man har gjort med cpuer och dedikerade grafikkort i årtionden redan i laptops.

Att vi får se en arm konsol inom snar framtid är nog extremt troligt, men inte från ms eller Sony, skulle snarare vara nästa konsol från nintendo i sånt fall.

Problemet är mjukvaran, behåller dom x86 som plattform så kan dom fortsätta använda samma mjukvara och bara smeta på lite ny design sen klart, jämfört med att behöva göra om allt från grunden och för den delen göra övergången extremt komplicerad då alla spel helt plötsligt ska göras för två helt olika system istället för ett.

Sure skulle arm bokstavligen vara dubbelt så snabb jämfört med zen vid en viss effekt så sure, men där är vi inte idag och lär inte vara på länge.

Mjukvaran i ps är väl bsd? så deras engna grejor ovanpå kan väl förhoppningsvis vara lite småpyssel och en recompile, de gick ju rätt smärtfritt från MIPS i ps2 till Cell PowerPC i 3an och till x86 i fyran, med mycket fungerande bakåtkompatibillitet. tror att sonys mjukvara är skriven med hög portabillitet

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Juste, det är bara Microsoft som siktar på att ta andelar på marknaden. Sony skulle aldrig någonsin göra något liknande.

Hoppas innerligt köpet går igenom.

En så kallad halmdocka. Jag har aldrig sagt att Sony skulle vara bättre på ett enda sätt, bara att jag hoppas att de lyckas få stopp på den här monopolistiska affären.

Varför hoppas du innerligt att den ska gå igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3nines:

För det första är det viktigt att notera att Microsoft inte har monopol inom spelindustrin. Det finns flera andra stora företag som konkurrerar på den globala spelmarknaden, inklusive Sony med PlayStation och Nintendo med sina konsoler. Monopol är när ett enda företag dominerar en marknad utan någon betydande konkurrens, och detta är inte fallet inom spelindustrin.

För det andra, med hänvisning till Microsofts förvärv av spelstudior, är det viktigt att skilja mellan att bygga monopol och att investera i och stödja spelutveckling. Microsoft har förvärvat flera spelstudior, som exempelvis Mojang (skaparna av Minecraft), Obsidian Entertainment, Double Fine Productions och många fler. Men detta är inte en taktik för att bygga monopol, utan snarare en strategi för att diversifiera sitt spelutbud och erbjuda unika spelupplevelser till sina användare.

Genom att förvärva spelstudior kan Microsoft erbjuda exklusiva titlar till sina plattformar, såsom Xbox, PC och även andra plattformer PS, Nintendo, vilket gynnar spelare och spelvärlden. Genom att ha ett brett utbud av spel och utvecklare kan Microsoft erbjuda mer mångsidiga och kreativa spelupplevelser till spelare över hela världen. Dessutom kan investeringar i spelstudior hjälpa till att främja innovation och tillväxt inom spelindustrin genom att ge utvecklare resurser och stöd för att förverkliga sina visioner.

Det är också värt att nämna att Microsoft har vidtagit åtgärder för att främja spelindustrins tillväxt som helhet. De har investerat i molnspelsteknologi med Azure-plattformen och har utvecklat tjänster som Xbox Game Pass, vilket ger spelare tillgång till en omfattande katalog av spel. Dessa initiativ visar Microsofts engagemang för att stödja spelare och spelvärlden genom att erbjuda innovativa och tillgängliga spelupplevelser.

Om köpet av Activision Blizzard inte genomförs skulle det vara en nackdel för spelarna/dig... Deras initiativ och investeringar visar att de i själva verket gynnar spelare och spelvärlden genom att erbjuda en bredare och mer varierad spelupplevelse.

Kommer det här direkt från Microsofts PR-avdelning?

Förklara för mig hur exklusivitet kan "gynna spelare och spelvärlden".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Kommer det här direkt från Microsofts PR-avdelning?

Förklara för mig hur exklusivitet kan "gynna spelare och spelvärlden".

Ja, det påstående kommer från ingen annan än Microsofts PR-avdelning, som sägs ha sitt hemliga huvudkontor på baksidan av månen.

Exklusivitet i spelvärlden kan gynna både spelare och spelbranschen. Ett exempel är Minecraft före och efter Microsoft tog över. Innan var spelet främst tillgängligt på PC och senare på mobila enheter, vilket skapade en unik upplevelse för en specifik spelarbas. Men när Microsoft utvecklade spelet inkluderade de fler plattformar som Xbox, PlayStation och Nintendo Switch. Detta gjorde Minecraft tillgängligt för en bredare publik, ökade interaktionen mellan spelare och möjliggjorde nya idéer och anpassningar av spelet.

Exklusivitet behöver inte bara betyda att ett spel är begränsat till en enda plattform.

När det gäller Minecraft och Microsofts övertagande är det viktigt att notera att efter förvärvet blev spelet tillgängligt på flera plattformar, inklusive Xbox, PlayStation och Nintendo Switch, vilket innebar att exklusiviteten bröts och spelet blev tillgängligt för en bredare spelarbas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grazzt:

Folk har kort minne, glömmer lätt.
Sony är /%¤&%¤.
Rootkit på musik CD-skivor någon?

Eller så inser folk att det där var 100 år sen och rejält överspelat idag?

Permalänk
Avstängd

Mart asså så inte spel kan utvecklas till PS6 eftersom dom inte vet något om konsolen. Blir ju bättre för Microsoft och Xbox 👍🏻❤️

Playstation får skylla sig själva som betalar för Blckering på Game Pass då måste Microsoft köpa företag. Finns inte ett enda spel som inte är exklusivt som Microsoft blockerar på PS+.

Jag och massor av folk på internet förstår Microsoft och man kan ju göra som man vill när man äger ett företag men helt sjukt hur PlayStation gör och köper blockering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 3nines:

För det första är det viktigt att notera att Microsoft inte har monopol inom spelindustrin. Det finns flera andra stora företag som konkurrerar på den globala spelmarknaden, inklusive Sony med PlayStation och Nintendo med sina konsoler. Monopol är när ett enda företag dominerar en marknad utan någon betydande konkurrens, och detta är inte fallet inom spelindustrin.

För det andra, med hänvisning till Microsofts förvärv av spelstudior, är det viktigt att skilja mellan att bygga monopol och att investera i och stödja spelutveckling. Microsoft har förvärvat flera spelstudior, som exempelvis Mojang (skaparna av Minecraft), Obsidian Entertainment, Double Fine Productions och många fler. Men detta är inte en taktik för att bygga monopol, utan snarare en strategi för att diversifiera sitt spelutbud och erbjuda unika spelupplevelser till sina användare.

Genom att förvärva spelstudior kan Microsoft erbjuda exklusiva titlar till sina plattformar, såsom Xbox, PC och även andra plattformer PS, Nintendo, vilket gynnar spelare och spelvärlden. Genom att ha ett brett utbud av spel och utvecklare kan Microsoft erbjuda mer mångsidiga och kreativa spelupplevelser till spelare över hela världen. Dessutom kan investeringar i spelstudior hjälpa till att främja innovation och tillväxt inom spelindustrin genom att ge utvecklare resurser och stöd för att förverkliga sina visioner.

Det är också värt att nämna att Microsoft har vidtagit åtgärder för att främja spelindustrins tillväxt som helhet. De har investerat i molnspelsteknologi med Azure-plattformen och har utvecklat tjänster som Xbox Game Pass, vilket ger spelare tillgång till en omfattande katalog av spel. Dessa initiativ visar Microsofts engagemang för att stödja spelare och spelvärlden genom att erbjuda innovativa och tillgängliga spelupplevelser.

Om köpet av Activision Blizzard inte genomförs skulle det vara en nackdel för spelarna/dig... Deras initiativ och investeringar visar att de i själva verket gynnar spelare och spelvärlden genom att erbjuda en bredare och mer varierad spelupplevelse.

Dom måste ju köpa olika företag eftersom PlayStation betalt pengar för att inte Xbox ska få ha spel på Game Pass och Xcloud.

Bara för man äger fler företag mot PlayStation betyder det inte att Microsoft dominerar mer och blockerar mer. Är PlayStation sim diminerar tack varje att dom kan köpa blockering till Game Pass och Xcloud när Microsoft inte äger företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

I så fall har de misslyckats med detta sedan 1975.

Rom byggdes inte på en dag.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,