Portabla spelmaskinen Lenovo Go dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Oj, första gången jag hör om sådanna problem. Vad är det för spel den hänger sig i?

Säker på att det inte bara är knappen som är kass?
Om inte: Har du mixtrat något med OSet?

Det har varit i olika spel. På jobbet har jag varit tvungen ibland att trycka quick resume, starta upp spela och tvunget trycka quick resume igen ganska snabbt efteråt och efter några gånger pallade inte min Steam deck utan rebootade medan det funkar perfekt på exempelvis Nintendo switch, som att väcka en mobil. Gällande när man ska starta upp steam deck är det lite olika när det blir problem, men oftast när jag bytt plats, som om det är nätverks bundet eller liknande. Jag har installerat emulatorer/ emudeck och någon grej för att ändra färgen på skärmen och för att ändra utökade inställningar för processorn men de inställningarna försvann bara efter en systemuppdatering.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Håller tummarna att bilderna talar sanning. Gillar Steam Deck och Ally ordentligt, men jösses vad trevligt det skulle vara om det gick att plocka bort kontrollerna och lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Oj, första gången jag hör om sådanna problem. Vad är det för spel den hänger sig i?

Säker på att det inte bara är knappen som är kass?
Om inte: Har du mixtrat något med OSet?

Kollade runt lite och verkar vara fler än mig som får instabil steam deck pga Decky loader så ska försöka avinstallera det, problemet är att mitt sudo password inte känner igen det jag använde första gången så måste försöka nollställa det först och skiter det sig får jag helt enkelt pröva att ominstallera hela steam decken. 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Kollade runt lite och verkar vara fler än mig som får instabil steam deck pga Decky loader så ska försöka avinstallera det, problemet är att mitt sudo password inte känner igen det jag använde första gången så måste försöka nollställa det först och skiter det sig får jag helt enkelt pröva att ominstallera hela steam decken. 😜

Hm.. Decky loader ser ju definitivt ut att vara något som kan skapa problem. Jag har som dagt själv haft 0 stabilitetproblem, men har inte installerat mycket annat än yuzu, spotify och discord, utöver steam-spel.

Har du glömt root-lösenordet och inte har det till någon användare med sudo-behörighet kan du nog tyvärr glömma att resetta det :/ smidigaste är kanske om det går att göra en factory reset på steam decken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Surfplatta och slöa i soffan? Utan kontrollerna tar den mindre plats

Har svårt att tänka mig att det marknadssegmentet är speciellt stort. Hur många av de som köper denna saknar större mobiltelefon/surfplatta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Har svårt att tänka mig att det marknadssegmentet är speciellt stort. Hur många av de som köper denna saknar större mobiltelefon/surfplatta?

Jo fast det inlägget jag svarade på.frågade ju om det fanns någon som helst anledning, och jag kom med en anledning 🤷