Varor på vift – så gör du när paket försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Vet inte riktigt vad för erfarenheter du haft med Klarna som orsakat detta. Dock alla de gånger jag använt mig utav Klarna har det fungerat felfritt, även när jag inte mottagit varor och därmed lämnat in en anmälan om detta, fick pengarna tillbaka inom kort osv. Inga problem överlag... många härinne måste ha haft riktigt dåliga erfarenheter med Klarna för att ha sådant missnöje mot dem. Annars förstår jag inte riktigt negativiteten mot dem faktiskt.

Jag försvarar inte Klarna på något sätt här och alla har givetvis rätt till sin åsikt osv, dock baserat på min egna erfarenheter under flera år så delar jag inte bilden av det jag läser i denna tråden.

Klarna tjänar mest pengar på folk som inte vetalar i tid, de kallar till och med de som betalat i tid för fula ord internt. Har läckt videos på det med VD bland annat. De vill att man ska förköpa sig på saker man inte har råd med och tjäna pengar på inkasso och andra förseningsavgifter

Såklart har de säkert bra sidor och tjänster som fungerar, men det känns inte som att det är deras mål

Permalänk
Medlem

Och så var den här reklamartikeln tillbaka en tredje gång som om det var en nypostad artikel...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Haha, vad är detta för typ artikel egentligen?

Titel: "Varor på vift - så gör du när paket försvinner" (OK, allmännyttig information.)
Bild: På lastbil från Postnord. (OK, relevant till titeln.)
Innehåll: Klarna blah blah Klarna blah blah Klarna. (...vafan?)

Känner mig inte dugg kunnigare inom området efter att ha läst den, däremot känner jag mig clickbaitad.

@Sweclockers

Känner detsamma!!!

Clickbaita inte denna fina sidan! Det händer för ofta nu...........

Har ni någon i redaktionen som läser igenom det som ska postas ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Lampor från POWER konklusion

Skrivet av kazoom:

Jag beställde lampor för över 2000 på POWER nu på Black Friday. Använde BankID i Postnord-appen några timmar innan uthämtning. Ombudet gav ut mitt paket till någon annan (eller så var det insider stöld) innan jag hann hämta ut paketet. Nu kan jag inte få ersättning då jag använt BankID för att identifiera mig i förtid och då förlorar man tydligen all trovärdighet och möjlighet att reklamera. Så stor jävla varning på BankID specciellt om det är nåt lite dyrare!

Råkade se denna tråd igen så kan delge vad som hände sedan om någon annan skulle ramla in här igen.
Jag har haft iaf ett halvdussin samtal till Postnord kundtjänst, pratat med POWER några gånger och gjort polisanmälan mot Postnord (vet inte om den hade betydelse). Kan tillägga att Postnord kallt sa att jag inte är den första detta händer för.
Jag fick såsmåningom kontakt med Postnords kundombudsman men de kunde inte öppna ett ärende förrens det finns ett avslag på reklamation att överklaga. POWER ville ju först inte öppna ett reklamationsärende då "DU har ju legitimerat och hämtat paketet enligt våra system". Men efter lite övertalning och förklaring så öppnade de ett ärende till slut.

Nu var det tyst i flera veckor. När jag frågade hur det gick sa dom att en "intern utredning" tillsammans med Postnord pågår. Efter ytterligare några veckor meddelade dom att något har gått snett hos dom, att jag ska få mina lampor och att dom ber så hemskt mycket om ursäkt för allt trubbel (men tyvärr skickar dom ingen pingvinstång som plåster på såren). Det kändes ändå lite som att vinna på lotto, att få upprättelse efter misstron. Jag försökte få dem att ge några detaljer om utredningen men de vägrade. Men nu i mars fick jag till slut mina lampor!

Om det var värt besväret kan verkligen diskuteras men bitterheten minskade när man fick rätt till slut. Jag står fast vid min rekommendation att inte lita på att tekniken eller QR-koden skyddar er mot brottslighet och misstag när det är så många människor involverade med att du ska få ditt paket. Förmodligen är det betydligt lägre risk att visa körkort eller använda Mobilt BankID endast när man står i Postkön. För problemet är inte att mitt paket försvann, utan att jag inte blev betrodd på grund av tekniken och bara kunde gjort en enkel reklamation.