Brutit lillfinger och resa till egypten

Permalänk
Medlem

Brutit lillfinger och resa till egypten

Jag och min fru har bokat en sista minuten till Egypten för att få komma bort lite och vila upp mig då jag varit sjukskriven sen innan jul pga stress och utmattningssyndrom.
Har börjat må bättre och även börjat jobba halv tid med planen var att börja jobba heltid efter resan (planerad semester under resan i samråd med arbetsgivare).
Det tråkiga är nu att jag i söndags bröt lillfingret och fått spiral,/längsgående fraktur på vänstra lill fingret och fått ett "kobra" gips på akuten i måndags.
Blev informerad att dem eventuellt vill operera fingret och fått tid till ny röntgen imorgon torsdag.
Då jag sett fram emot en resa fylld med badd och snorkling så känns allt ganska skit just nu.
Finns där alternativ till vanligt gips som tål "vatten"?
Vill gärna kunna bada och snorkla iallafall med inplastad arm.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en tight plasthandske?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen något som heter badgips, det är dock inte subventionerat av landstinget (materialet). Vissa sjukhus verkar tillhandahålla det till självkostnadspris, såg 200:- någonstans lite snabbt i förbifarten.

Men en snabb googling gav:
https://medistore.se/product/duschskydd-for-gips-eller-bandage/

Vill man sätta sig in lär det säkerligen finnas en uppsjö av liknande produkter.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Man får resa utomlands under sjukskrivning, men är det land utanför EU måste man ansöka hos FK om att få behålla sjukpenningen under semestern.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.