MSI börjar sälja Steam Deck-utmanaren Claw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

"gammal hårdvara" som också visat sig vara den mest effektiva och energisnåla av alla enheter. På en handheld... Är ju liksom exakt det man vill ha i en portabel enhet...

Det känns som att valve har valt exakt rätt hårdvara för portabel gaming medans konkurrenterna i ren panik kör på samma race som alltid.

Dvs... Number go up!!! 492 cores 611gb ram och ett batteri som håller 30min.

Gissar på att RnD på steamdeck var minst det trippla av samtliga konkurrenter

😆
Typiskt fanboy-svar. Påminner om hur hjärntvättade Apple-fans resonerar.
Tur att inte alla tänker som du. Vissa har andra preferenser - bättre grafik, bättre kompatibilitet, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cthugha:

😆
Typiskt fanboy-svar. Påminner om hur hjärntvättade Apple-fans resonerar.
Tur att inte alla tänker som du. Vissa har andra preferenser - bättre grafik, bättre kompatibilitet, osv.

är ju bara realitet. omman kör på värsta bästa får du 30 min speltid istället för 3 timmar, och det går ju lite mot konceptet bakom en "handheld".

PS Vita, använde att 2ghz chip men låst till 333mhz (högsta OC möjlig pga hårdvara (clockgen?) är 400mhz tror jag, eller var det 444, nåt sånt.)

Switch använde gammalt chip OSV. surfplattor som nådde upp i switchs prestanda DÅ fick ju bara just typ 30 minuter batteritid om du körde nåt "Snyggt" 3D spel.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Sötast
Skrivet av Cthugha:

😆
Typiskt fanboy-svar. Påminner om hur hjärntvättade Apple-fans resonerar.
Tur att inte alla tänker som du. Vissa har andra preferenser - bättre grafik, bättre kompatibilitet, osv.

Hm, jag tror att steg 1 i att vara en fanboy innefattar att åtminstone ha deras produkt, vilket jag inte har. Handheld är verkligen inget för mig.

Vad är det för hjärntvättning du tänker på när du nämner Apple då? Deras laptops som är fruktansvärt bra?

Låter som att du projicerar en del

Permalänk
Medlem
Skrivet av MORD:

Håller med! Det var för att du nämnde just maximala grafikinställningar som fick mig att kommentera. På dessa enheter handlar det inte om att maxa grafiken utan att över huvud taget kunna spela spelen (60 fps).

Spelar gamla AAA spel jag missat och när det kommer till spel från runt 2015 börjar det bli tungdrivet, med dippar under 60 fps. Ser fram emot kommande enheter med bättre prestanda men det krävs så klart utveckling av komponenter så att vi får ut i alla fall två timmar utan att svettas och bli döva.

Förstår givetvis att Steam Deck är en perfekt enhet för de som kör tex indie spel och vill göra det i flera timmar på resande fot. Kul att det finns alternativ (ROG Ally).

Ah, då är jag med! Ja, jag vill ju så klart inte ha sämre komponenter än nödvändigt Ja, Steam decken är bättre lämpad för mindre tungdrivna spel som du säger!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2