Apple Vision Pro i 18 karat guld blir ditt för 400 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Apple Vision Pro i 18 karat guld blir ditt för 400 000 kronor

För dig som tycker att Apples produkter är för billiga har företaget Caviar lösningen – Apple Vision Pro i äkta guld.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hjälper garanterat med vikten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Precis det jag efterfrågat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag hade förstått detta om man bytt delarna till kolfiber.

Permalänk
Medlem

Så fånigt med ett visir isf att ”bara” stänga av den externa skärmen. Och som någon ovan skriver också… vikten är väl redan ett av de största problemen med vision pro. Guld är som bekant rejält tungt..

Permalänk
Medlem

Inspirerat av 3 body problem?

Permalänk
Medlem

Länge sen man såg en produkt med så låg "vill ha" faktor....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Undrar om det hjälper mot "crackgate"?

Permalänk
Medlem

En WC-stol i guld skulle bli en bättre investering. Den skulle du kunna säkert använda i minst 25 år. Denna VR-hjälmen kan skrotas om 5-7år.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Fatta vad ball man kommer se ut med världens kralligaste nacke och skinande guld på ansiktet.

Permalänk
Medlem

Ni får tänka på att det är Apple användare med mycket pengar som är målgruppen, de köper allt så länge loggan finns kvar på ett väl synligt ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Fatta vad ball man kommer se ut med världens kralligaste nacke och skinande guld på ansiktet.

Kanske något för F1 förare? Dom behöver ju träna sin nacke pga alla G-krafter som uppstår vid svängarna.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Det allra värsta med det hela är väl att nån faktiskt kommer köpa det också. "Äh, jag tar två!"

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Salcin74:

Ni får tänka på att det är Apple användare med mycket pengar som är målgruppen, de köper allt så länge loggan finns kvar på ett väl synligt ställe.

Jag tänker att målgruppen är typ folk som gjort sig pengar på att typ köpa upp tidigare statligt ägda industrier alternativt olja.

Permalänk
Medlem

För dig utan personlighet erbjuder vi dig ett Apple Vision Pro med ett 7µm tjockt lager av _äkta_ 18 karats guld.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man fick några kronor tillbaka på skatten så man får råd med denna skapelse.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Fatta vad ball man kommer se ut med världens kralligaste nacke och skinande guld på ansiktet.

Man kommer ha förslitningsskador på könsorganet inom en vecka, tveklöst!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hade inte ens köpt om det var i PVC
med flamskyddsmedel

Permalänk
Medlem

Classic rikemansprodukter, bling o status före funktion. Idioti är bara förnamnet.

Permalänk
Medlem

Så poänglöst. Dessutom så väger guld en hel del så det lär ju inte göra komforten bättre heller.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag tänker att målgruppen är typ folk som gjort sig pengar på att typ köpa upp tidigare statligt ägda industrier alternativt olja.

Tänkte lite så med tills jag kom på att i princip alla dessa personer sitter bakom restriktioner från väst. Går säkert lösa för dem ändå men troligtvis krångligare än förut. Tack o lov för tillverkaren av dessa produkter finns fortfarande mellanöstern kvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jag hade förstått detta om man bytt delarna till kolfiber.

Titan vore coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Man kommer ha förslitningsskador på könsorganet inom en vecka, tveklöst!

Av att ha krallig nacke?

Permalänk
Medlem

Smart, finns säkert några oljearaber som köper. Och några nyrika idioter.

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte mjukglass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Titan vore coolt.

Men då blir den inte lättare...

Permalänk
Medlem

Den vanliga modellen kostar bara 399.990kr

Permalänk
Medlem

Ahh ett IQ-test. Det enda sättet att vinna är att inte spela (köpa).

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM