Permalänk
Medlem

Lies of P

Hittade ingen tråd om detta. Fler som spelar det?

Jag har aldrig spelat några Soulslikes innan på riktigt, men detta har fångat mig. Superbra spel!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Hittade ingen tråd om detta. Fler som spelar det?

Jag har aldrig spelat några Soulslikes innan på riktigt, men detta har fångat mig. Superbra spel!

/hulle.

Act 5 nu. Riktigt bra spel! Inte lika bra som elden ring men inte långt ifrån.
Kul hur man kan kombinera olika vapen osv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonstigson:

Act 5 nu. Riktigt bra spel! Inte lika bra som elden ring men inte långt ifrån.
Kul hur man kan kombinera olika vapen osv också.

Ja det är kul att sitta och knåpa ihop något som funkar bra. Kör just nu med Booster handle och den där elektriska klubbans huvud, verkar funka skitbra. Har precis börjat på kapitel 4, moon-nånting village.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Älskar estetiken, bland det bästa jag spelat.
Kör technique med paraplyet & acid spear-handtaget med olika spetsar. Kämpar med sista (optional) bossen.
Glöm inte att klappa katten i hotellet

Permalänk
Medlem

Ragequita precis skiten, trodde inte något annat spel än CS kunde få mig så frustrerad men så fel jag hade.
King of Puppets bossen är ju orimligt svår? Har nog dött minst 25 gånger på den skiten.

Jag måste ha levlat upp fel mätare för något är fel.. kollar jag streamers så har de maxat sin technique mätare medans jag levlar upp alla lika mycket hela tiden.

Jag vägrar tro att jag är för dålig. DET ÄR NÅGOT FEL!!

Edit: Tycker spelet är väldigt roligt tills man kommer till bossarna, tycker det är för obalancerat och det är ofta man fastnar i en attackloop av en boss och tappar hela livet utan att man kunnat röra sig. Varje gång jag dödat en boss så känner jag mer att jag hade tur än att det är pga skicklighet.

Permalänk
Medlem

Är på sista kapitlet/kapitlen just nu. Gillar spelet skarpt. Har gått all out på Two Dragons Sword och sänkt mina poäng i Technique, hittat en amulett som ger +4 Technique samt skruvat upp handtaget från A- till S-klass i samma stat. Hackar på rätt bra - plus att det finns en snuskig counter-funktion på det vapnet som är ett helvete att sätta men barnförbjudet skönt när man väl lyckas. Rekommenderas varmt.

Skrivet av qwertylol1:

Jag måste ha levlat upp fel mätare för något är fel.. kollar jag streamers så har de maxat sin technique mätare medans jag levlar upp alla lika mycket hela tiden.

Jag vägrar tro att jag är för dålig. DET ÄR NÅGOT FEL!!

Bara att specca om, vetja. Visst fan, det är en bit kvar för dig. Men snart kan du betala en slant för att få tillbaka alla poäng och födela dem på nytt. Bra funktion, dels för att prova nya spelstilar, men också för att det kan vara lite snurrigt och svårbegripligt att levla sina stats på ett bra sätt. Kort och gott kan man väl säga att motivity=styrka=feta, tunga vapen, medan technique=finess=lätta, snabba vapen. Vill du drämma till folk med en enorm klubba, då är det sannolikt att klubban skalar (typ hänger ihop) med din motivity. Alltså, ju fler poäng du har tutat i motivity, desto mer skada kan du göra med klubban. Vilken stat har du högst poäng i just nu? Och vilket vapen tycker du bäst om?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Ragequita precis skiten, trodde inte något annat spel än CS kunde få mig så frustrerad men så fel jag hade.
King of Puppets bossen är ju orimligt svår? Har nog dött minst 25 gånger på den skiten.

Jag måste ha levlat upp fel mätare för något är fel.. kollar jag streamers så har de maxat sin technique mätare medans jag levlar upp alla lika mycket hela tiden.

Jag vägrar tro att jag är för dålig. DET ÄR NÅGOT FEL!!

Edit: Tycker spelet är väldigt roligt tills man kommer till bossarna, tycker det är för obalancerat och det är ofta man fastnar i en attackloop av en boss och tappar hela livet utan att man kunnat röra sig. Varje gång jag dödat en boss så känner jag mer att jag hade tur än att det är pga skicklighet.

Och då tror jag att bossarna blivit lättare sedan en patch kom om jag inte minns fel.

Spelet är kul och flyter fantastiskt bra. Tyvärr är det på tok för linjärt så jag kände inget sug efter att spela om det men första rundan var väldigt trevlig. Hoppas att kommande DLC vågar ta ut svängarna lite mer.

Permalänk
Medlem

Lies of P var ruskigt kul, körde det via Game Pass för billig peng. Grym performance också - väldigt ovanligt år 2023 av nån anledning

Ser fram emot den där studions nästa titel!

Jag spelade tyvärr spelet efter att patchen med boss nerfs kom... märkte hur en end game boss var skrattretande lätt (one-shottade) jämfört med föregående boss och läste patch notes sen att den enkla bosses hade blivit nerfad rejält. Trist ju.

Permalänk
Medlem

Kul spel. Rentav väldigt kul.

Men något skaver. Vad? Det är en Bloodborne-kopia. Men såklart inte lika bra. Det är som en avbild av solen.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har mer problem med minibossarna än själva bossarna? Vet inte hur många gånger jag försökte mig på den där jävla grejen med yxan i Akt 5, innan man kommer till Malum. Till sist bara struntade jag i honom och sprang förbi.

Sen tog jag Black rabbit brotherhoood på första försöket liksom...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Ragequita precis skiten, trodde inte något annat spel än CS kunde få mig så frustrerad men så fel jag hade.
King of Puppets bossen är ju orimligt svår? Har nog dött minst 25 gånger på den skiten.

Jag måste ha levlat upp fel mätare för något är fel.. kollar jag streamers så har de maxat sin technique mätare medans jag levlar upp alla lika mycket hela tiden.

Jag vägrar tro att jag är för dålig. DET ÄR NÅGOT FEL!!

Edit: Tycker spelet är väldigt roligt tills man kommer till bossarna, tycker det är för obalancerat och det är ofta man fastnar i en attackloop av en boss och tappar hela livet utan att man kunnat röra sig. Varje gång jag dödat en boss så känner jag mer att jag hade tur än att det är pga skicklighet.

Vilka attribut har du lagt poäng i och hur mycket? Jag kör technique och har lagt ungefär lika mycket i technique och vigor men ungefär 10 uppgraderingar mer i vitality. Har du uppgraderat dina spetsar på vapnen? Jag har maxat fire dagger, electric coil stick & paraplyet.

Använder du hjälpredan och kuben? Vid boss fight så använder jag stenen som helar hjälpredan. Har även uppgraderat hjärtat så jag kan använda kuben 2 gånger.

Enligt min erfarenhet så är varje boss känslig för något element, så jag testar olika spetsar på acid spear för att se vilken som ger mest effekt. Glöm inte heller att anväda olika kastföremål då de kan ge statuseffekten på bossen väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Goddamnit vad jag har problem med minibossarna, och inte bara de med healthbar som clownen, utan även andra stora monster. Fick cheesa ett monster genom att slå honom genom en pelare med puppet rippern. Tack för den...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."