”Sluta använda vårt namn” – Threads stämmer Meta

Permalänk
Melding Plague

”Sluta använda vårt namn” – Threads stämmer Meta

Det brittiska företaget Threads Software Limited ger Meta 30 dagar att sluta använda dess varumärke, annars hotar det att gå till domstol.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I andra nyheter, Elon Musk har köpt bolaget Threads Software Limited för 97 miljarder.

Permalänk
Medlem

Sen har vi väl även More Threads som tillverkar grafikkort i Kina. Man tycker de kunde hittat ett namn som inte redan används men tyvärr lär de vinna för de är så stora.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Hur och var använder Meta ordet "Threads"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Hur och var använder Meta ordet "Threads"?

https://en.wikipedia.org/wiki/Threads_(social_network)

Permalänk
Medlem

Thread protokollet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Hur och var använder Meta ordet "Threads"?

Instagram.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tycker inte vanliga ord borde gå skydda överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Tycker inte vanliga ord borde gå skydda överhuvudtaget.

Så länge Meta får böta är dock vanliga människor vinnare 😎

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Vad är det med sociala mediaplattformar nuförtiden med att ta ett häftigt namn utan att kolla om det redan används?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Vad är det med sociala mediaplattformar nuförtiden med att ta ett häftigt namn utan att kolla om det redan används?

Det är klart att dom kollar. Dom bryr sig bara inte. Störst först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Thread protokollet?

Lite det tänker jag med på långt innan nåt i artikeln.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Snälla låt Meta/Zuckerbot få äta sin egna förgiftade medicin! Jag vill inte att Meta ska förlora, jag vill att de ska bli förnedrade som Brasilien blev i fotbolls-VM, med 7-1 på hemmaplan! Smisk ska de ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

I andra nyheter, Elon Musk har köpt bolaget Threads Software Limited för 97 miljarder.

Varför? Threadshypen dog över natten. Dom ända som försökte få det och låta som alla skulle gå över dit var folket som har något emot Musk personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Hur och var använder Meta ordet "Threads"?

Hehe precis vad jag tänkte 😁 har noll koll på alla sociala plattformar

Permalänk
Medlem

Vi får kalla in AMD och Threadripper som får reda ut detta nystan av trådar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Snälla låt Meta/Zuckerbot få äta sin egna förgiftade medicin! Jag vill inte att Meta ska förlora, jag vill att de ska bli förnedrade som Brasilien blev i fotbolls-VM, med 7-1 på hemmaplan! Smisk ska de ha!

Hans Scheike gillar detta.

Permalänk
Medlem

Att originalet använder metadata är ju det bästa

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO