Problem med att streama till YouTube

Permalänk

Problem med att streama till YouTube

Hej, jag är själv hyfsat okunnig när det gäller PS5 så därför tänkte jag slänga ut en fråga här.

Jo det är så att min grabb vill kunna streama sin gaming med kamera från sin PS5:a till You Tube. Alltså han vill själv kunna finnas med i bild när han spelar. Därför har vi gått in på PS5s ”Länkade tjänster” och lagt till hans You Tube-konto och det är länkat och klart. Check på den.

När vi sedan är inne i ett pågående spel och vill börja streama väljer vi ”Sändning” och den vill då att jag ska verifiera mitt konto. Den vill alltså att jag ska gå till You Tubes webbplats och verifiera mitt konto med mitt telefonnummer. Men saken är den att jag tidigare redan gjort det (jag har alltså fått bekräftat och godkänt på mobilen och allt har blivit godkänt).
Jag lyder ändå uppmaningen och går således vidare och jag trycker på knappen och går in på You Tubes webbplats. Då visas en grön bock och meddelandet ”telefonnumret har redan verifierats”.
Varför blir det så och varför kommer vi inte vidare till streamingen?

Jag har försökt göra om det hela och då länkat till ett annat You Tube-konto men utfallet blir detsamma – mitt telefonnummer har redan verifierats. Tror iaf inte det kan ha att göra med någon åldersinställning för jag har provade att länka från mitt vuxenkonto på PS5 till mitt vuxenkonto på You Tube men det funkade ändå inte. Kameran är en Sony Plastation HD – den som dom rekommenderar för ändamålet.

Vad gör jag för fel? Varför kan vi inte påbörja streamingen? Vilken nivå på tröghets-skalan ligger jag på??

Ska säga det också att grabben kan länka sina sparade spel-sessions till You Tube. Det har inte varit några problem. Men när det gäller att spela och länka live med kameran funkar det inte.

Är ytterst tacksam för svar för det här är inte min hemmabana.

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Kolla denna Reddit-tråd, den beskriver liknande problem samt en potentiell lösning som fungerat för andra i samma situation.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jyy818/its_not_letting_...

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

Perfekt, då ska jag kolla upp det. Tack!