Homey Pro med Eufy och Nimly

Permalänk

Homey Pro med Eufy och Nimly

Jag sitter på en Eufy ringklocka och Nimly Touch Pro.
Förutom den uppsjö av andra produkter såsom Tado, Philips Hue, Aqara sensorer mm

Börjar bli lite less på Nimlys Hub, Philips hub, Tado Hub och senast Aqara hub. Börjar snegla åt Homey Pro.

Har haft Smart assistant en tid på en Rpi 4 men orkar inte mecka med det. Jag vet att Nimly går att integrera med Homey pro med alla funktioner förutsätter jag dvs att den går att molnstyra för fjärrupplåsning och hantering av koder.
Vet också att Eufy går att integrera men osäker på kompabiliteten med Apple Homekit.

Jag styr det mesta idag via Home Kit på min iPhone och detta måste fortsätta fungera för att vara wife approved.

Några frågor till er som har Homey Pro och Nimly.
Kan man integrera låset till Apples nycklar så man kan blippa mobilen för att gå in?

Och sedan till vad jag funderade på att göra.
Kan man med Homey pro bygga ett flöde som när mitt ansikte detetekteras låsa upp ytterdörren?

Jag använder Eufys AI för att detektera ansikten men är osäker på om den infon kan integreras i flöden med Homey ?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken kring detta, och behöver man verkligen Nimlys gateway om man har en Homey?